frycz66 frycz66
756
BLOG

Okres burzy i naporu....

frycz66 frycz66 Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Podczas majsterkowania prawie zawsze starannie chronię wzrok. Mam różne okularki, gogle, osłonki, podświetlane i z dodatkowymi soczewkami dla lepszego widzenia detali.  Tym razem też miałem ochronę ale mimo to strumień korundowego pyłu dostał mi się do oczu.. No i problem gotowy :( Oczywiście do lekarzy z byle czym chodzą tylko mięczaki, ale jak po 5 dniach płukania oczu problem nie ustąpił to poszedłem i ja...

Lekarz rodzinny, inteligentny i spokojny okulista ok 40+, wegetarianin. Zbadał mi oczy wszechstronnie, zapisał lekarstwa i – zaprosił na herbatkę, z czego z radością skorzystałem. Lubię ludzi. Typowo inteligencki dom, ładna kreatywna żona, pies, dwa koty, wygadana córka i goście. Na stole pojawiła się pyszna kawa, ciasto. Rozmowa wartko podążała w coraz to innym kierunku, aż zaczęliśmy zastanawiać się nad kryzysem rodziny. Przy czym, co ciekawe, gospodarze znają więcej rodzin o prawidłowej strukturze; 60% prawidłowych :40% dysfunkcyjnych, a ja – odwrotnie 30% prawidłowych i aż 70% dysfunkcyjnych. Powstała kwestia czy ja obracam się w innym środowisku, czy też stosujemy różne kryteria oceny. Do dyskusji włączył się gość, człowiek doświadczony, który wniósł jeszcze inny punkt widzenia i skierował nas na grzech założycielski – nietrafny wybór partnera. Przyznałem mu rację, gdyż moim zdaniem człowiek w czasie rui (17-24) nie ma kompetencji aby sprawnie wybrać odpowiedniego partnera/partnerkę na resztę życia. Słowem wolność wyboru rozumie się jako dowolność wyboru i myli z wolnością w ogóle. Kiedyś mądremu wyborowi służyła instytucja swatki która po wyswataniu 30 par nabierała wprawy i wiedziała co i jak. Ale miłość też jest ważna – wtrącił Pan doktor, bez miłości trudno zacząć... Z tym zgodziliśmy się wszyscy. Choć jeden z rozmówców podał przykład Hindusów.

Hindusi mają dużą satysfakcję z małżeństw, a są one często aranżowane przez rodziców. (nawet znalazłem zabawną reklamę :)) poniżej.

To już wydało się nam przesadą, ale z kolei Pan doktor podał przykład swojego współpracownika – też okulisty, któremu rodzice zaaranżowali małżeństwo i wybrali żonę a on był z tego naprawdę bardzo zadowolony.

Na wątpliwości odpowiedział znamiennie: no a kto lepiej niż rodzice wiedzą jakie są moje prawdziwe potrzeby.Dodam tylko, że był Hindusem.

Tak sobie rozmawialiśmy, sączyliśmy kolejne kawy i herbaty.

Wróciłem do domu i dalej myślałem o sprawie...

W radiowej jedynce, w niedziele, od godziny 3 rano do 6 Redaktor Ossowski prowadzi „Kiermasz pod kogutkiem”. Doskonała audycja folkowa, a folk, i jego współczesny klon Disco Polo to moja ulubiona muza. No więc nastawiam budzik na 4 rano, zaparzam kawę i słucham... I w tej właśnie audycji znalazłem piosenkę pt. „Powiadają żem jest ładna”.

I właśnie w tekście piosenki znalazłem odpowiedź, co jest podstawą trafnego wyboru partnera. 

 

Cechy niepożądane:Wszelkie uzależnienia i niestabilność partnera, która życie kobiety czyni nieznośnym:

 

Tylko nie chcę pijaka

Ni jakiegoś hulaka

Pijak wszystko roztrwoni

Hultaj po świecie goni

 

Cechy Pożądane:Trzeźwość, pracowitość, życie oparte na trwałym systemie wartości.

 

Ja nie mówię nie

Ja nie mówię tak

Ale tego jednego mi brak

Tylko żądam trzeźwego

Synka pracowitego

Co go ujrzę w ochocie

Przy codziennej robocie

Co go ujrzę w niedziele

Na nieszporach w kościele

 

Nagroda:

 

Jak takiego dostanę

Żonką jego zostanę

Będę kochać nad życie

Wszyscy ludzie ujrzycie...

 

Słowem odpowiedź jest prosta, ona nie chce bruneta, blondyna, niskiego, wysokiego, tylko: uczciwego, pracowitego, trzeźwego i religijnego... A jak jest wzajemny szacunek i wspólny cel to i miłość pojawia się z czasem. Pojawia się i trwa, a nie przemija jak ruja, tak często z nią mylona..

frycz66
O mnie frycz66

Moją pasją jest świadome, spokojne szkolenie, konsekwentna edukacja i poznawanie świata. Moją pasją jest Piękna Trębaczka, konie i magiczna telegrafia.... Moją pasją jest życie....

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości