frycz66 frycz66
906
BLOG

To jest nasz miś, który sobie na jesieni zgnije.....

frycz66 frycz66 Gospodarka Obserwuj notkę 6

Pan Krzysztof Rybiński w swoim felietonie dziwi się kto i dlaczego niszczy markę POLSKA.

Otóż jest tak dlatego, że w Polsce nie ma czegoś takiego jak racja stanu. Polska nie jest przez rządzących traktowana jak dobra firma, tylko jak zasób do wyeksploatowania z zachowaniem pozorów normalności. I tyle. Ja pracowałem w korporacjach i wiem jaką wartością jest marka. Weźmy taki ORANGE. Marka dobrze zarządzana, logo zawsze jedno, czcionki ustalone, kolory opisane. Czy można sobie wyobrazić że kierownik Orange w Warszawie ma jedno logo, ten w Krakowie wymyśla sobie swoje z Lajkonikiem , a kierownik w Pradze trzecie - ze Szwejkiem? Nie!No ale Orange to marka dobrze zarządzana, a Polska - jak widać. 

 

Jakiś czas temu umówiłem się z klientem w warszawskim hotelu. Miałem zobaczyć jego handlowców w akcji. Inna sprawa że hotel w ścisłym centrum przeniósł mnie 20 lat wstecz :) Ale koło recepcji stała szafa z ekranem plazmowym z piktogramem "informacja". Miałem kwadrans to podszedłem. Zacząłem naciskać żeby się dowiedzieć tego i owego zwłaszcza, że „lokalne” loga takie jak Mazowsze z literką „M” stylizowaną na serduszko i „Zakochaj się w Warszawie” uważam za graficznie bardzo udane.

A tu zonk! Blaszana szafa z telewizorem nie działa. Podszedłem do recepcji zapytać niemrawą (skąd oni je biorą!!) recepcjonistkę jak to działa. Oczywiście - nie wiedziała. Haaaliinkaaaa!! Haliiinkaaaa!! Zaczęła straszliwym głosem nawoływać koleżankę budząc gości do 4 piętra włącznie. Halinka – ekspert od hotelowej cyfryzacji pojawiła się po pięciu minutach, przykucnęła przy urządzeniu i zaczęła rozpaczliwie i zupełnie na ślepo naciskać loga, napisy, przyciski etc. Poratowała ją starsza koleżanka która przyszła w samą porę i powiedziała – Halinka, daj spokój to nie działa!

A do czego to jest – zapytałem. Do niczego! – Krótko odpowiedziała mentorka Halinki. To nigdy nie działało! Po czym machnęła ręką i poszła....

I tak właśnie ma być Panie Profesorze.

  1. Każda instytucja wymyśla jakieś logo,
  2. płaci swoim agencjom reklamowym,
  3. ktoś pisze scenariusz,
  4. ktoś zamawia takie koromysła,
  5. a ktoś inny je produkuje rozwozi i podpisuje umowy z hotelami,
  6. ktoś inny to naprawia,
  7. a jeszcze inny ktoś to za 2 lata zutylizuje.

 

Bo zasadniczym celem tego szumu jest wyciągnięcie kasy z unii i zasilenie swoich firm... A jak przy okazji powstanie ładne logo?

To trudno...

 

I to zostało zrobione.

Czyli jest OK.

Zobacz galerię zdjęć:

frycz66
O mnie frycz66

Moją pasją jest świadome, spokojne szkolenie, konsekwentna edukacja i poznawanie świata. Moją pasją jest Piękna Trębaczka, konie i magiczna telegrafia.... Moją pasją jest życie....

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka